fredag 9 november 2007

Att ha och inte ha

Nej, det handlar inte om boken. Eller ens om filmen.

Jag Behöver Saker.
  • En ny morgonrock. Nu har jag morfars gamla, och även om det är en Pelle Vävare är den 40 år gammal och börjar bli trådsliten. Och efter sju års tvättar kan jag inte ens inbilla mig att den luktar morfar längre.
  • En ny mobil. Med bra kamera. Den gamla har några år på nacken och batteriet hänger inte med så bra längre. En Ericsson ska det vara. Man har ju aktier i det jävla skitbolaget.
  • En ny säng till Frida. Ja, jag behöver en ny säng till Frida. Så det så.
  • Ett nytt kök, badrum, sovrum. Garderober!
  • Ett ovalt uppläggningsfat, kanske 40 cm på längden?
  • En bättre klippning. Frisyren jag vill ha funkar inte, dags att inse det. Coiffure à la pälsmössa är ingen hit.
    Ah! Något jag faktiskt kan åtgärda ganska lätt – i morgon ringer jag Jonas.

Hm. Det kommer nog mer sedan.

Inga kommentarer: