torsdag 31 mars 2011

Glasögonorm

Jag har fått glasögon. Eller fått och fått, de är inköpta för egna pengar. Det senaste halvåret har jag märkt att jag börjat krypa närmare och närmare datorskärmen – vilket funkar bra vid den bärbara hemma, även om jag får krum rygg och dålig arbetsställning allmänt, men inte alls går vid datorn på jobbet. Om jag ska komma på bekvämt avstånd till den måste stora skärmen dras så långt åt magen till att tangentbordet inte får plats.

Och nu kommer jag på en annan anledning till varför jag så sällan skriver något här: jag försöker kasta ner några ord i förbifarten i en paus, men jag blir ju fan avbruten hela tiden och glömmer bort mina tankegångar! Denna gång av telefonen, annars av ungar som vill något. Men ja, nu blir det rumphugget och så är det med det!

Inga kommentarer: