måndag 18 juli 2016

Minnesmåndag

Det blev en nostalgitripp, det här. Nu har jag läst alla inlägg från 2007–2008 och jisses hur dåligt vi sov på den tiden. I flera inlägg fantiserade jag om hur fantastiskt det skulle vara om 6–8 år: ostörda nätter, barn som tar sig själva till skolan och kan roa sig själva mer än några minuter i taget.

Och ja, så är det faktiskt, nu åtta år senare. Och livet med barn blev enklare tidigare än så, de har sovit i princip hela nätter i många år och Sötpricken började ta sig själv och brorsan till skolan  2014. Eller kanske till och med hösten 2013? Och vad gäller att roa sig själva … de tar knappt nån notis om oss längre. Hm!

Det jag inte räknade med då var mina egna hälsoproblem. Det är förstås bättre nu än 2011–2012, när det var som värst, men en del kvarstår. Och sedan en tid tillbaka vaknar jag varje natt av vallningar – hej klimakteriet!

Jag skulle skriva om mina butterfly cakes, men fastnade i bloggen. Tar det i morgon!

Inga kommentarer: