lördag 3 december 2011

Kommunikation

Eftersom jag ville gärna ha en sovmorgon i dag och maken skulle upp och iväg väldigt tidigt, sa jag till barnen att de skulle få fixa frukosten själv. I går kväll plockade jag fram tallrikar och glas ur skåpen och placerade grejerna i kylen så att de skulle nå utan att klättra.

I morse – om man i en småbarnsfamilj kan kalla klockan tio "morgon" – när jag kom upp hittade jag den här lappen (mjölken var tydligen nästan slut) med svar och allt från sjuåringen:

2 kommentarer:

Lo sa...

Fint! Jag älskar barnens lappar!

Min kompis son fixade ofta frukost själv, han var var typ 4. Det gick utmärkt för det mesta, förutom den morgon då skålarna var slut och han la flingorna och mjölken i en tratt istället...

Malinka sa...

Oj oj, stackars liten när allt bara rann ut! :D

Det är ju oerhört praktiskt, detta. Sovmorgon brukar vi få på helgmorgnarna i vilket fall, eftersom barnen går ut och sätter på Barnkanalen när de vaknar vid sju (eller tidigare …), men vid nio brukar de bli hungriga.