torsdag 19 maj 2011

Ur fokus

Det som händer när jag mår så här konstigt mest hela tiden är att jag helt tappar både fokus och tålamod. Känner noll lust att ta itu med saker som jag egentligen skulle vilja sätta tänderna i, och när jag ändå öppnar det där Word-dokumentet eller plockar fram pappersbunten orkar jag bara pilla i något stycke eller läsa en sida innan rastlösheten slår till och jag måste göra något annat. Som att vakta Twitterflödet, gå ett varv i rummet eller kolla vad som är på tv.

Inte ens i vanliga fall är jag något under av koncentration, men jag brukar kunna fångas av idéer, hitta tankegångar som för mig vidare någon gång ibland i alla fall. Nu är det som förgjort. Oron rasar i kroppen. Och då menar jag både den fysiska oron och den mentala: vad är det som händer med mig egentligen?

Inga kommentarer: