onsdag 5 september 2012

Att hantera

Jag har ont i halsen – eller egentligen inte ont utan den är bara tjock och otrevlig. I måndags stannade jag hemma och gjorde ingenting, i går var jag tvungen att gå till jobbet och göra klart en sak, och i dag är jag hemma igen.

Fan. Var hens moster är
framgår inte av bilden.
Men i dag gör jag någonting. Jag har ägnat nästan hela dagen åt att hantera en människa som är uppfylld av sin egen betydelse och kräver svar på saker som hen inte, rent formellt, behöver bli informerad om.

Om det bara handlade om ställda frågor: "Jag förstår inte hur ni har tänkt här, kan du förklara?" Men nej, det är brösttoner och myndiga formuleringar och nu ska jag förstå hur rätt hen har, men sorry sorry sorry, det funkar inte på mig. Icke. Jag plockar fram stadgar och skriver till revisorer och allmänt river i papper, för jag vet att jag har rätt och hen har fel.

Så det kommer att ordna sig. På bekostnad av min sjukdag, när jag hellre hade legat i soffan och glott på dålig dag-tv än att mejla fram och tillbaka till fan och hens moster.

Inga kommentarer: