lördag 29 september 2012

Veckans blogginlägg

Här bloggas det tydligen med veckointervall. Nåja, bättre än inget.

Idag är det egentligen springdag, men eftersom jag var på gymmet i fredags och råkade benträna lite – ja, man kan bara råka göra det, till exempel när man är lite för entusiastisk med marklyften och sedan hittar en okänd maskin som man bara måste prova – och dessutom fick i mig lite för mycket vin i går kväll – vilket lätt händer just på fredagar på landet, har jag märkt – väljer jag bort det.

I stället tog jag angrep mossan på stentrappan ner till gamla dasset, som har blivit helt galet överväxt och hal. Vilket jag snart upptäckte var suboptimal aktivitet för någon med träningsverk. Borde ha begränsat dagens fysiska aktivitet till att plantera om och beskära pelargoner.

I väntan på beskäring.

Inga kommentarer: