söndag 4 april 2010

Vi har i alla fall tur med vädret

Jag har bytt mobil och kan plötsligt inte mobilblogga. Det är inget fel på mobilen, men jag måste ha fått fel besked om servern för utgående mejl för mobilen vill inte skicka. Och för att ställa in mms-bloggande måste man skicka ett mejl till Blogger. Och jag har inte orkat snacka med kundtjänst.

Så ni har gått miste om några vackert väder-bilder från helgen. Tur att vi kom ut till landet två dagar i alla fall – så här i efterhand kunde vi förstås ha åkt ut redan i fredags, men vi var lite fega.

Dessutom är våra sängförhållanden rätt usla, så det är extra jobbigt med sjuka barn som vill buffas och bökas. När jag planerade huset inför ombyggnaden för sju år sedan tänkte jag inte så långt som att det skulle komma barn och liknande. Så vi har ett rum för lite (har jag säkert gnällt om förut) och maken och jag sover i en bäddsoffa. Vi köpte den för att den skulle vara en "varje natt-säng", men den håller inte vad försäljaren lovade. En något bättre resesäng, skulle jag vilja påstå. Nu har vi till slut accepterat det oundvikliga – vardagsrummet får bli kombinerat sovrum.

Hoppas fixa en säng under våren, så att vi slipper ännu en sommar i en säng som känns som en gummimadrass i krabb sjö varje gång någon rör på sig.

Inga kommentarer: