måndag 17 januari 2011

En deadline och en utflykt

Det stora jobbet är inlämnat och det återstår bara en komplettering och att skicka faktura. Höll jag på att säga, för som med alla översättningar kommer det ett korrektur sedan som jag ska gå igenom. Men det värsta är klart.

Tanken var att jag skulle ta den här veckan ledigt, och det blir väl ungefär så. Fast för mig, som tycker att "ledigt" är detsamma som att typ ha ingenting alls inbokat, är det just bara ungefär ledigt. Det blir dessutom en del jäktande mellan olika aktiviteter, och sådant stressar mig rätt mycket.

Veckans märkligaste aktivitet är en resa till London på onsdag. Just på onsdag, alltså. Planet lämnar Arlanda klockan sju på morgonen och vi kommer hem igen någon gång vid 10-snåret på kvällen. Maken skulle på affärsgrej över dagen, jag skojade om att det borde vara jag som åkte dit och så plötsligt hade han fixat barnvakt och biljett till mig också. Jaha! Märkligt, som sagt.

Inga kommentarer: