tisdag 4 januari 2011

Inget fel på bredbandet

I dag fick jag, apropå ett gammalt inlägg i bloggen, en näsvis fråga om min bredbandsuppkoppling blivit väldigt dålig det senaste året. Eftersom jag skriver så lite nu för tiden.

Ack om det ändå vore så! För då skulle jag lätt kunna lösa det.

Sanningen är att jag har blivit dålig på att göra det jag gör precis här och nu: logga in, välja "nytt inlägg" och skriva det som precis dykt upp i huvudet. De bästa inläggen brukar komma till så; även långa bra inlägg börjar sitt liv som en önskan att säga något litet specifikt. (Och så struntar vi i att sådana spontana infall också är orsaken till många rena struntinlägg.)

Det får hamna bland mina nyårsönskningar* i år: Jag vill börja skriva lite spontant sådär igen.

*Jag gillar inte löften. Men önskningar tycker jag att man ska ha. Om jag bara får lite tid över att samla tankarna hade jag tänkt att berätta om dem. Det är svårt att göra i spontaninlägg.

1 kommentar:

Annika sa...

"Nyårsönskningar" tycker jag låter alldeles förträffligt bra. Det lånad jag, rakt av!