torsdag 1 september 2011

Puttrande irritation

I flera omgångar har jag gjort saker för ett större projekt, och jag blir så irriterad hela tiden. Projektet är väldigt dåligt skött, det är en människa som håller i det men egentligen inte gör något. Hen ger mig små uppgifter som visserligen måste göras men inte alls omfattar allt det som behövs åtgärdas. Ingen samlad tanke, ingen översikt finns – inget!

Och jag hittar återkommande smågrejer som är fel, och så måste jag fråga henom, och hen är dålig på att återkomma, och när hen gör det har hen inte riktigt förstått vad jag menar (för hen känner egentligen inte till materialet), och så får jag hitta en lösning. Men den lösningen blir bara halvdan, för vad som egentligen behövs är någon som tar sig en ordentlig titt på materialet och gör en massa överväganden.

Men eftersom jag tror att hen som håller i det har det här projektet har känslor för det, och vill fortsätta ha kontrollen över vad som händer, blir det så här dumt i stället. Varken hackat eller malet.

Det som jag kunde ha gjort så bra!

Inga kommentarer: