söndag 20 april 2008

Eleven o´clock tick tock

Nästan varje kväll ungefär klockan elva vaknar Gullpånken och skriker. Varför vet vi inte, han vill bara somnas om. Kanske drömmer han, kanske råkar han slå till någon kroppsdel i spjälsängen.

Alldeles nyss gjorde han just det: vaknade och skrek. Hans far i sovrummet hade nog precis somnat, så han blev säkert jätteglad över att bli väckt.

Nu ska jag också gå och lägga mig; vi får se om Gullpånken ligger i vår säng och om han i så fall redan hunnit inta större delen av min sängsida. Troligen.

Vem skrev förresten låten i inläggstiteln? (Det är fusk att googla! ;-))

4 kommentarer:

annant sa...

Bibbi är också rätt förutsägbar. Vid fyratiden brukar hon vilja komma till vår säng. Spänningsmomentet är om hon kommer att skrika sig blå efter välling, eller om hon är klarvaken och glad som en lärka. Det förstnämnda är faktiskt att föredra, för då kan man få henne att somna om.

Huskorset sa...

U2, vill jag minnas?

Malinka sa...

U2, ja.

Nu känner jag mig plötsligt så amatörmässig – andra har "gissa boken"-inlägg, och då tänker jag inte ens på supermänniskorna med hela julkalendrar, och jag kommer med en liten fjösig U2-titel att gissa på.

Fjös.

Huskorset sa...

Nä! Kul! För jag kunde...