onsdag 2 april 2008

En bra morgon

Jag har just vinkat hejdå till tre glada familjemedlemmar på väg till dagis.

"Hejdååå, hejdååå", säger Gullpånken och skickar på sitt hemgjorda vis slängkyssar.

Och vi har diskmaskin. Vi har diskmaskin! Fattar ni, diskmaskin! Den stod kvar i många veckor där vi köpte den, men i förra veckan fick vi den hemkörd. Och i går var rörmokaren här och installerade härligheten.


Den behöver justeras lite i höjdled, och skåpet till höger måste vi såga lite i för att röret bakom ska få plats, men annars så! Maskinen diskar!

Klockan elva ska jag till tandläkaren och borra upp en gammal fyllning, men vad gör det? Vi har ju diskmaskin.

3 kommentarer:

annant sa...

Välkommen Hervor!

Huskorset sa...

I vårt fall har vår maskin varit en marriage-saviour. Grattis!

Malinka sa...

Diskandet har inte utgjort någon äktenskaplig prövning. Eftersom den helt enkelt varit makens uppgift, liksom. (Även om jag faktiskt börjat försöka komma mig för att diska, jag också.)

Däremot har det tagit sån förbaskijävligt lång tid. Tid som man skulle kunna göra annat på. Typ laga mat och ta hand om ilskna barn.