lördag 26 april 2008

Kontorsplats ledig

Min lokal saknar en, kanske två inhabitanter. En plats har varit ledig hur länge som helst; varför är ett mysterium eftersom lokalen är både billig och jättebra. Kolla bara:

Bilden är tagen från vår Blocket-annons.

Våra annonsdrajvar har gjort tydligt för oss att begreppet "kontorsplats" kan missuppfattas. Själv tycker jag det är ganska uppenbart: "Kontorsplats" innebär att det finns ett skrivbord där man kan sitta och skriva/teckna/måla/läsa – ja, allt sånt man normalt gör på ett kontor. Vid bordet finns en stol, under det uttag för datorer och annan utrustning och en router med vars hjälp man kan ta sig ut på det s.k. världsomspännande nätet.

Men det man själv anser är självklart är inte det för andra. (Efter ett antal år i familjeforum på nätet borde det kanske inte komma som en nyhet, men man upphör faktiskt aldrig att förvånas.) Därför har vi fått förklara att det inte finns möjlighet att ha en hundtvätt i lokalen, ej heller går det att öppna en kvartersbutik. Mindre bra funkar det också om man letar efter ett ställe att ha sina råttor och ormar på, och även om underklädesdesign inte är en klassisk kontorssyssla är det inte samma sak som att spela trummor.

Sedan är det väl det här med att lokalen inte ligger på Söder. Alla kreativa människor verkar vilja ha plats på Söder. Jag har inte lyckats lista ut om det beror på att de bor där och vill ha nära till arbetet, eller på att de inte bor där och därför åtminstone vill jobba där. Endera är det.

Uppdaterat 10.59
När jag nu ändå håller på och textreklamar ska jag väl lägga upp länken till annonsen! Här.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men var ligger den då...?

Anonym sa...

Ja alltså Sabb vet jag - det är väl Sabbatsberg - men Skogis?

Malinka sa...

Ha! Jag tänkte länka till vår annons, men glömde det. Lokalen ligger i Kristineberg.

Skogis förklaras här.

Anonym sa...

Jahaja, men det ser ju riktigt trevligt ut...

annant sa...

Lite nostalgisk blir man, det ska inte förnekas.