måndag 17 maj 2010

Dagens klantarsel

I dag när jag kom fram till kontoret hann jag inte mer än sätta bakdelen på stolen förrän budet från ena uppdragsgivaren knackade på och ryckte kuvertet med det jobbet ur händerna på mig.

En stund senare skulle jag plocka upp mappen med dagens jobb, från andra uppdragsgivaren, ur väskan. Men hittade den inte. Putz weg. Efter någon minuts förskräckt dum-letande (jag trodde inte egentligen att jag råkat stoppa in mappen i kylskåpet) insåg jag att det måste ha hamnat i det nyss ivägbudade kuvertet.

Oh joy.

Efter moget övervägande släppte jag alla tankar på hastiga bussturer fram och tillbaka till Gärdet och dyra åter-bud, och bet i det sura äpplet. Jag ringde till dagens uppdragsgivare och bad honom buda nya exemplar.

Som tur var lät han förstående och kommenterade inte min klantighet.

Inga kommentarer: