söndag 13 februari 2011

Blomsteroro

Vi renoverar alla fönster i bostadsföreningen och för två veckor sedan var det dags för fönstren i vårt trapphus, där mina pelarogoner står för vinterförvaring. Jag brukar inte plocka in dem från trappen förrän i slutet av februari, kanske början av mars, så jag var lite orolig för hur det skulle gå. Men det har gått bra! Efter en mindre, första trimning skjuts det starka skott och jag har nog sällan sett dem så på G så här snabbt inpå intagningen. Möjlig lärdom: jag brukar ta in dem för sent.

Men i morgon kommer renoverarna och tar våra egna fönster. Och trapphusfönstrena kommer inte att bli klara förrän tidigast i mitten av veckan! Blommorna kommer att få stå i relativt mörker i flera dagar, och sedan, hur går det när de väl kommer tillbaka till de kyligare temperaturerna i trappen?!

Oro, oro. Det jag egentligen borde oroa mig för är förstås att vi kommer att ha sisådär 15° C inomhus i över en vecka. Är säkert varmare i trappen, faktiskt.

Inga kommentarer: