söndag 12 juni 2011

En riktigt jävla bra dag

När jag satte på mig tröjan i morse och lyckades dra till en muskel i ryggen så pass att det helt plötsligt mötte stort motstånd att bara böja sig framåt, tyckte jag att det faktiskt kunde vara nog nu. Liksom, vad är detta?!

Trots den trilskande muskeln tog jag mig ändå till Telefonplan och Midsommargården för dagens heldagsmöte med Fi Region Stockholms styrelse, och för det är jag tacksam, för, I tell you people, maken till smarta, engagerade och upplyftande människor har ni aldrig haft samlade i ett sammanträdesrum. Om det bara handlade om vilja och glöd skulle vi surfa in i närmaste fullmäktige utan att passera Gå. Eftersom vi dessutom har politiken tycker man ju att det vore plättlätt, men vi når inte riktigt ut. Vilket var en av de saker som vi analyserade och försökte hitta lösningar på denna dag.

Det var lite trögt i slutet av dagen, med värme och allt, men som vanligt efter att ha umgåtts med den fantastiska skaran vill man bara ut och göra något!

Och så avslutades dagen med pyttipanna och en Staropramen på Tennstopet med fina familjen, så hur kan det bli bättre?

Inga kommentarer: