lördag 11 juni 2011

Mol allena

Make och sexåring är någonstans i Avesta-trakten på karateläger och för några timmar sedan lämnade jag fyraåringen hos farmor i Tullinge. Därmed är jag mol allena.

När jag har ensamtid brukar jag tappa fattningen en aning och köpa på mig alldeles för mycket mat och tilltugg – allt som jag annars inte brukar äta ska passera smaklökarna på en gång – men i dag lyckades jag hålla mig på rimlig nivå.

Men jag har hyrt (ni hör ju vilken dinosaurie jag är!) tre filmer, så jag har alla möjligheter att hålla mig vaken alldeles för länge med tanke på att jag ska på heldagsmöte i morgon som börjar klockan tio. Det går nog bra. Om jag inte dricker lite för mycket från den där rosépavan som jag lyckades säkra igår. (Soliga fre- och lördagar är rosévinet slut på Systembolaget på Sigtunagatan, alldeles vid Vasaparken, slut efter lunch. Jag gick dit efter dotterns skolavslutning och var där redan vid elva.)

Dags att laga mat, för klockan är ju redan sex! Barn hemma eller ej, min mage är inställd på barnmattider. Väntar jag en timme kommer jag få blodsockerfall.

Inga kommentarer: