måndag 16 juni 2008

Ett jävla sätt!

TeliaSonera Sverige AB skickar mig påminnelsen nedan. Jag har, enligt dem, inte betalat min faktura 25991870087, med sista betalningsdag 080530, om 228 kronor. Därför får jag en påminnelse, 14 dagar efter sagda förfallodag, där de bara aningen inlindat hotar med inkasso. Betalar jag inte innan 23 juni kommer de stänga av min telefon.



Nu står jag i kö till deras kundtjänst ("Du har plats 84 i kön") för att förklara att jag den 29/5 förde pengar från mitt konto till TeliaSoneras konto. Visserligen pyntade jag av misstag 288 kronor, men jag skulle inte kategorisera fakturan som just obetald.

Uppdatering 17.03
Det jävla sättet är att de viftar med inkassohot vid påminnelsen. Jag har betalat varenda jävla en av deras räkningar, inklusive denna, i tid.

Ja. Men jag kom fram. Och blev meddelad att saken var korrigerad och att de överskjutande 60 kronorna ska dras från nästa, redan utskickade, räkning. Så det gör jag.

Men det är 50% risk att jag får påminnelse på den också ...

4 kommentarer:

Anna sa...

Det där med betalningspåminnelser hos diverse företag är jag så less på. När man som kund missar en betalning är elden lös. Men skulle de, Gud förbjude, missa något av sina egna åtagande gentemot oss kunder "är väl inte det hela världen". Då kan man väl som företag bara be om förlåtelse?

Baah! :o(

Anonym sa...

Jag har också kommit fram till att telefonbolag har fler kunder än de behöver ... Visst blir man irriterad, särskilt om man har betalat mer än de vill ha!

Marianne sa...

Men inte ens Telia borde väl vara så bakom att de hakar upp sig på beloppet?
Det där kilometerlånga OCR-numret, då?
Herregud.

Malinka sa...

Precis vad jag undrade (men tyvärr inte frågade): hur funkar det egentligen med OCR-numret om summan ställer till det så?