torsdag 17 juli 2008

Man har blivit utmanad

Tjockalocka skickade vidare en utmaning:

Först reglerna:
* Svara på alla frågor.
* Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i
deras bloggar, be dem läsa din.
* Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag
• Göra klart matschemat och transformera det till en inköpslista.
• Åka hela familjen till Gustavsberg och handla.
• Ta en promenad, om tid och väder tillåter.
• Tömma latrintunnan. Eller så gör jag det en annan dag ...
• Vattna pelargonerna.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
• Vad var det för år? 1998. Bodde i min älskade lägenhet på Torsgatan, forskarstuderade, träffade och var tillsammans med D. Annars inget märkvärdigt: ett mellanår.

Ställen du bott på
• Mormor och morfars hus i Bagis.
• Tvårummare i Björkhagen.
• Radhus i Skarpnäck.
• Studentrum på Lappis.
• Ettan på Torsgatan.
• Nuvarande lägenheten i Vasastan.
• ... och landena.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär (är det inte egentligen miljardär som menas?)
• Hjälpa till att rädda några utrotningshotade djur.
• Engagera mig i något anti-aids-projekt i Afrika.
• Köpa stackars misskötta hus och göra dem vackra igen.
• Skaffa ett hus i London.
• Leva nästan likadant som nu men utan ekonomiska bekymmer.

Jag utmanar:
alla som har lust att fortsätta utmaningen – ja hu, så tråkig är jag! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag valde att känna mig utmanad.