onsdag 8 oktober 2008

Förväntan

Nästa vecka ska jag åka ut till landet. I tre dagar ska jag vara ensam, med mig själv, mol allena.

På tisdag morgon tar jag båten ut, dragande på en dramaten fylld med god mat och böcker – och kanske första säsongen av Vita Huset. Datorn får följa med också. Och sedan ska jag läsa och gå promenader och kanske plocka fram spaden och gå och lägga mig när jag vill och läsa lite till.

Himmelriket. Fatta, himmelriket!

Konstigt nog har jag inga bilder på huset utifrån. Så det får bli en reprisbild:
Sötprick och pappa utanför friggeboden.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar.

Bloggerskan sa...

Jag skall också åka till landet nästa vecka. Funderar på att åka någon dag före den lille mannen kommer och stanna någon dag längre. Men det beror helt på vädret, för det kan bli väldigt kallt att sova själv...

L. sa...

Det låter alldeles alldeles underbart, faktiskt.

Anonym sa...

Så skööööönt! Njut.

Anonym sa...

Gillar du Lloyd Cole?
Vill du i sådana fall gå på konsert på onsdagen innan himmelriket infaller?

Som en sorts ölkväll?

Malinka sa...

På onsdag är jag redan ute på landet, om planerna håller. (Det finns flera faktorer som kan ställa till det, har jag insett.)

Läsfel eller skrivfel, Ces? :-D

Malinka sa...

Ska tillägga: Jag gillar Lloyd Cole i princip, men det var typ århundraden sedan jag lyssnade på honom.

Hm. Undrar om jag har honom (i form av the Commotions) på lp eller på cd? Troligen det förra.

Bloggerskan sa...

Jag hittade till Lloyd Cole när jag fortfarande klängde fast vid vinyl. Sen fick jag gå och köpa rubbet på CD ändå... Måste nog plocka fram och lyssna lite. :)

Anonym sa...

Malin, läsfel:
tisdag = torsdag.
Hmmm, jobba mindre?
Ces - skrivfel ;-) ?

Har du sett att Jonssons lgh på Torsgatan varit till salu?
Hittade en annan
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/301585
Lika som din, fast de gjort om det till en tvåa.

Öl måndag eller veckan efter?

Anna-Karin & Malin
Lloyd är definitiv värd att gräva fram.

Borde jag mailat istället ;-)