onsdag 6 oktober 2010

Det där med tröttma igen

Ensam med barnen igen. Typiskt nog passar min mage på att vara kajko. Och hur jag avskyr att laga mat när jag inte själv vill äta den!

Dessutom är jag inne i en väldigt trött period. Kan det ha något med årstiden att göra? Det har inte hunnit bli höstmörkt än, men när jag tänker efter känns det som om den här tröttheten är återkommande och nästan uteslutande uppenbarar sig höst och vinter. Just nu sover barnen rätt okej, så om man undantar fyraåringens sporadiska sängvätningar blir jag sällan väckt om natten. Men vaknar ändå om morgnarna helt matt och sömngroggy.

Skulle vilja vara pausfågel på landet nu, hade planerat in en fyra–fem dagar där om två veckor, men det verkar gå åt skogen. Först knaprades det på dagarna i slutet, sedan på dagarna i början, och igår kom spiken i kistan: en grej som jag verkligen vill gå på i mitten av det hele. Ah. Är inte van vid att ha så mycket att göra som jag har nu! Nåja. Gör ett nytt försök i mitten av november.

Inga kommentarer: