lördag 2 april 2011

Björnungar och andra sömnstörningar

Jag borde ha satt pengar, och en ansenlig summa dessutom, på en lugn natt. Han sa inte pip ens. Däremot väcktes jag vid sexsnåret av mardrömmande Sexåring, som ville bli inlyft till mappas säng. Drömmen handlade om björnungarna, de där små som avlivades lite väl hastigt efter att deras mamma blivit väckt av och angripit en skidåkande Olle som ramlat ner i idet. Tydligen talar barnen i klassen rätt mycket på dem nu, och tycker att det är hemskt ledsamt alltihop.

Nåja, bättre med björnungar än med apor som hon drömde om som två–treåring, de som härstammade från Fem myror är fler än fyra elefanter-utomjordingen från planeten Fyrax.

Humöret var i vilket fall inte på topp i morse, så det var med viss lättnad som jag packade iväg mig och mitt jättekorr till lokalen för att jobba några timmar. Ingen som skriker, ingen som säger "Mamma?" var tredje minut. Puh.

Inga kommentarer: