måndag 29 december 2008

Alltid denna mage!

Jag ska verkligen inte säga att magsjukeoron är över. Det vore att utmana ödet. Och det vore inte sant heller, för såhär års är jag alltid orolig för magsjuka.

Men det har inte hänt något mer i den riktningen, och i dag har jag inte känt mig underlig i magen mer än en gång.

Det jag har kommit fram till är att jag måste gå till läkaren efter nyår. Det är något som inte riktigt stämmer med min mage och/eller illamåendeorganet (vilket det nu är). Nog för jag alltid haft känslig magge, men så kass i kistan som jag varit det senaste året har jag aldrig varit förut. Och aldrig så illamående. I regelbundna perioder ständigt illamående, liksom åksjuk som jag var under graviditeterna. Och jag är inte preggo. Promise.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En ny medlem av intresseklubben anmäler sig:
jag har läst lite här igår och idag och gillat vad jag läst! och trivialt nog tänkte jag nu kommentera om... din mage... För jag känner igen mig. Har också haft en massa illamående på senaste tiden. Men det är ju så diffust, så det är svårt att veta vad man ska göra av det...
Äsch, det här känns fånigt! Men jag har också gått runt i jul och funderat över min mage, så jag blev så glad (eller vad man nu ska säga) när jag hittade en likasinnad...

Malinka sa...

Trevligt med nya läsare som ger sig till känna! Även om det handlar om magar. ;-)

Jag har börjat göra anteckningar om när jag mår dåligt och vad jag har ätit eller gjort under den dagen. Får se om det dyker upp några mönster.