lördag 27 december 2008

Mittimellandagar

Det blev värre.

Jag fick en attack av magsjuka, en underlig sort. Rände på toa en tio femton gånger på tre timmar, hela tiden med iskalla fötter och händer. Sedan övermannades jag av en avgrundskräkning och dåsade bort fullt övertygad om att vinterkräksjukan på något sätt nästlat sig in.

Och tre timmar senare vaknade jag mysvarm och med en utmattad men okej mage. Återhämtningen har hittills tagit 12 gånger så lång tid som själva magsjukan.

Vet inte vad det var och varför. Hittills har ingen annan visat några symptom på något liknande, men vi tänker inte ropa hej på några dagar än.

Det här var sannerligen en dålig jul.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å nej, stackare. Jag vågar ännu inte ropa hej, men det skulle kunna bli så att jag bryter min magsjuka-i-december-tradition. Ska försöka att inte påbörja en magsjuka-i-januari-dito.

L. sa...

Nä fy! Hoppas att nyåret blir godare!

Jennie sa...

Jo, återhämtningen tar eoner. Min mage i fortfarande i olag, 10 dagar efter sista kräket.