söndag 7 november 2010

Afternoon tea och inga bekymmer

Nu höll jag på att skriva ett tråkigt, klagande inlägg igen. Eller, det var tänkt att var en humoristisk betraktelse över våra senaste problem med projekt "komma vidare i lägenheten", men det krävdes bara några minuters funderande för att inse att jag inte har det humoristiska anslaget i mig just nu.

Har faktiskt inte så mycket anslag i mig alls. Det är säkert bara en fas, men det är en jädrans lång fas, den här tanketorkan som gör att bloggen (och inte bara den) går på tomgång. Min förmåga att hålla flera tankegångar aktuella samtidigt har tagit tillfälligt stryk och det är inte så mycket jag kan göra åt saken.

Så jag ska bara berätta något trevligt. I dag var jag och åt afternoon tea på Teahouse Chaikana i Gamla stan. Riktigt gott te, läckra snittar och mumsiga scones med clotted cream, och så vänner som man kan tala om vad som helst med – det finns få bättre sätt att tillbringa en eftermiddag på.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Å, dit har jag länge tänkt att gå. Té, scones och clotted cream - kan det bli bättre?

AK sa...

Där ser man, så nära varandra två cirklar kan snurra! Vi var i Gamla Stan igår för att gå på Lady Hamiltons afternoon tea - men blev snuvade på det pga av platsbrist. Vi övervägde en stund att gå på Chaikhana i stället, men skippade det eftersom vi varit där rätt nyligen. Det blev sen indisk lunch på Söder i stället.