söndag 30 november 2008

En helg

Nu vill jag bara meddela att två barn sover i sin "Bu- och Bä-säng" (det är en våningssäng för alla ni som inte läser Bu och Bä). Vi får se hur länge.

Egentligen borde vi ha passat på att njuta av vårt om kvällen barnfria sovrum – som vi längtat efter det! – men vi fastnade framför inspelningar av Grey's Anatomy. Med lite vin och gruyere som vi inte orkade äta igår kväll (då jag lade mig strax efter 10 efter att ha tömt mammas garage under dagen).

Dagen idag inkluderade hopmontering av sagda säng samt tvättsugan för make och barn och för mig litet glöggparty con homeparty hos Tjockalocka. Varken plastlådor eller barnkläder, utan inredningsdetaljer. Trevligt! Men jag överdoserade lite på glöggen – blev lite för entusiastisk eftersom det var första för året – så jag kände mig übersöt i munnen hela kvällen.

Dags att lägga sig och vänta på att barnen ska börja tjoa alternativ ramla ur sängarna. (Vi hoppas dock särskilt att vi slipper det senare.)

1 kommentar:

L. sa...

Skönt att få garagegrejen gjord! Hur går det med sängramlandet?