torsdag 16 april 2009

Gott resultat i dag

I dag har jag uträttat 3 av 4 saker på att-göra-listan.

Det kanske inte verkar som så mycket, men för en evig uppskjutare som jag är det makalöst bra. Särskilt som det krävts telefonsamtal. (Inte förvånande är det som är kvar på listan något som jag behöver ringa runt till flera ställen för att ordna.) Jag gillar inte att prata i telefon med främmande människor. Får tunghäfta och snubblar på orden.

Sedan har jag fått tacksamt mejl från en uppdragsgivare. Han skriver att "det känns tryggt" att jag har hand om hans korrektur. Ah. Beröm är bra!

Nu ska jag ta och förvandla listan i huvudet – det har tillkommit fler saker under eftermiddagen – till en högst fysisk på papper-lista. Jag litar inte på mitt huvud längre. Kommer inte ens ihåg vad den första uträttade saken för dagen var ...

Inga kommentarer: