måndag 4 augusti 2008

Full storm!

Njae, kanske inte full. Men det blåser som rackarns. En bra bit över 20 m/s i byarna – det kom några vindstötar som fick oss att förbanna oss själva (eller jag mig själv) för att vi (jag) inte fixade fällning av jättegranen-bredvid-den-andra-jättegranen-som föll-i-förfjol-höst.

Och så regnar det. Redan efter gårdagens åskväder började den stackars uttorkade klippskrevesyrenen se väsentligt gladare ut, men de här regnmassorna måste få den att dansa jenka på sitt begränsade utrymme. Gräsmattan kommer att vara träsk i morgon bitti, sanna mina ord. Pelargonerna var jag framsynt nog att flytta ned från det lilla berg där de brukar stå, men det vete håken om de klarar att regnbombarderas. Nu är det i vilket fall för mörkt för att göra något, så que sera sera.

Maken biter på naglarna, för han lämnade in vår båt på kombinerad reparation och service i morse, och bara gudarna vet hur bra den ligger på den bryggan. När det blåser så här vill man inte ha båten på bryggor som man inte känner till i förtöjningar som inte är utprovade. Jag försöker applicera qss-synen även på båtar, med viss framgång.

Inga kommentarer: