fredag 15 augusti 2008

Google Analytics och bloggandets mödor

Bara av ren nyfikenhet skaffade jag Google Analytics. Lite fånigt, tänkte jag, för jag vet ju vilka sju personer som läser min blogg. Men si, där hade jag fel! Det är nästan 60 människor som läser lite då och då – eller, jag vet faktiskt inte om det är samma 60 människor eller om det ens är 60 människor utan bara 60 sidhänvisningar eller 60 nåt helt annat, för jag har inte lärt mig tyda det hela riktigt. Men det är fler än sju i alla fall.

Just nu ägnar min hjärna sig åt det där som min hjärna alltid ägnar sig åt när jag har en massa små men viktiga saker att ordna: den hoppar hit och dit utan att någonsin stanna vid en sak eller ämne tillräckligt länge i taget för några vettiga tankar att bli tänkta.

Därför: tillfällig bloggtorka.

4 kommentarer:

bengt sa...

Erkänner mig skyldig till att mest läsa.

Kirsten sa...

Jag läser ibland, hittade hit nyligen via Annas kaos och Tjockalocka. Skall snart ta mig tid och ork att bidra till dagisdebatten! Har dock ingen egen offentlig blogg för tillfället och det känns lite fegt och trist att debattera anonymt.

Malinka sa...

Hej Bengt och Krista! :-) Ni får hemskt gärna vara anonyma läsare, men det är trevligt att veta att ni finns.

Lenox sa...

det kanske är 180 människor som läser bloggen ungefär var tredje gång och då är det fler än 60.

men jag är usel på att räkna ut saker kanske jag bör tillägga...