söndag 24 februari 2008

Utmanad

Oj, jag har blivit utmanad! Sånt här är väl egentligen inte min grej, men eftersom det är första gången och barnen redan sover, så får jag välan anstränga mig.

1. Vädret utanför mitt fönster:
Lite svårt att säga. Det är mörkt nu, och gatlyktorna lyser bara upp bilar och huset på andra sidan gatan. Det regnar i alla fall inte. Tidigare var det lite grått. Men eftersom jag inte varit utanför dörren i dag är det mig egalt.

2. Lyssnar på just nu:
En bil som går på tomgång på gatan. Tv:n som helt onödigt står på i bakgrunden (orkar inte resa mig och stänga av.

3. I går gick jag och lade mig:
Lite senare än jag hade tänkt mig. Typ vid halv tolv.

4. I dag vaknade jag:
Nån gång vid åtta. Fast det beror på hur man räknar, för innan jag verkligen vaknade halvsov jag ganska länge med en bök-och-stökande gullpånke.

5. Jag har på mig:
En gammal mörkgrå kofta med dragkedja, f.d. svart v-ringad t-shirt, ett par gamla Adidas-träningsbyxor, fårskinnstofflor. Och underkläder.

6. Senaste person som ringde mig:
Svärmor, tror jag. Fast det var väl inte specifikt mig hon ringde, utan oss.

7. Senaste person som jag ringde upp:
Mamma. För att höra hur hon mådde efter att våra barn smittat henne med magsjuka. Eller var det kanske bostadsföreningens ordförande? (Inte som smittade mamma med magsjuka, utan som jag ringde upp.) Ja, det var det nog.

8. Senaste person som skickade sms till mig:
Maken. I förmiddags. För att meddela att han klev in i duschen på träningen.

9. Senaste person som jag skickade sms till:
Måste vara maken. Det är nästan bara honom jag sms:ar.

10. Senaste vän jag addade på Facebook:
Minns inte. Och inte för att jag är jätteaktiv och addar som en galning, utan för att jag i princip aldrig är där. Kanske Nina.

11. Som addade dig:
Jag har verkligen inte den blekaste!

12. Senaste person som mejlade mig:
Oj. *kollar* Ah. En av mina mejllistor.

13. Sista sajt som jag kollade på:
Den senaste jag kollade på var ... öh ... Ska man minnas sånt här? Fast det är klart, det måste vara Lottens blogg. Om det inte räknas var det antagligen Avigsidan eller Familjeliv. Eller var det kanske Husqvarna?

14. Ska göra idag:
Klockan är 20.48 när jag skriver precis det här. Jag ska kanske läsa något, kolla upp lite saker inför i morgon, titta lite på tv (om jag kan intressera maken för lite inspelad House) och kanske ta en gin & tonic. Annars blir det en kopp keemun.

15. Bra eller dålig dag idag?
En sån som inte riktigt går att karakterisera. Mer bra än dålig.

Inga kommentarer: