söndag 16 mars 2008

Kapitulation

Länge – hela mitt liv, faktiskt – har jag inbillat mig att sånt som disk och matlagning är något man gör i förbifarten, i luckan mellan en aktivitet och en annan, som om hushållssysslor egentligen inte hade med den pågående dagen att göra.

Som om det vore pausunderhållning, om än inte i Björn Gustafsson-klass.

Inte Björn Gustafsson


Björn Gustafsson

Alldeles nyss insåg jag att jag kapitulerat. Disken och matlagningen är inte något som man gör innan man springer iväg på det man egentligen ska göra. Det är det man egentligen ska göra.

Frågan är bara när jag kapitulerar inför städningen också.

2 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Hittade en bra blogg, ville bara tipsa...
http://www.tjeder.nu/blog/2007/04/02/uppgifter-for-var-tids-feminism/

Huskorset sa...

Japp. Det ÄR det man ska. Det tog ett tag för mig med.
Fin blogg!