onsdag 4 mars 2009

De inre organen

Jag har något fel på magen. Det är inte bara det att den är känslig, det är något mer.

I kombination med det (förmodat) sköldkörtelrelaterade illamåendet stinker livet. Jag mår illa eller har ont i magen hela tiden. Och jag blir helt förlamad av det – hur måste inte folk ha det som ständigt går omkring med värk? Det värsta har ju bara pågått lite över en månad för mig.

Alldeles strax ska jag gå till vc:s öppna mottagning. Man kan skriver helt enkelt upp sig på en lista hos önskad läkare, och sedan får man träffa henom i turordning mellan 10 och 11. (Listorna läggs ut vid nio, så man kan skriva upp sig redan då. Jag var där för en halvtimme sedan och plitade ner mitt namn.) Jag misstänker att jag kommer att börja gråta, för gråten sitter och skaver tillsammans med sköldkörtelillamåendet i halsgropen.

Fulgråt hos läkaren. Vilken höjdare.

1 kommentar:

Bloggerskan sa...

Hoppas du blev lyssnad på! Förstår också den där känslan av att gråten lurar och hotar att bara välla upp. För man vill ju må så bra att man inte behöver tänka på hur man mår.