lördag 7 november 2009

Barnfri hemmakväll

Vi hade arrangerat ett barnfritt dygn, för att kunna gå ut och äta på kvällen och sedan äta födelsedagspresent-brunch på förmiddagen därpå. Jag var lite orolig för att dagens vaccination skulle sätta käppar i hjulet i form av biverkningar, men än så länge känner jag inte av något över huvud taget. (Det kan i och för sig ändras till i morgon ...)

I stället gick maken och fick någon slags lindrig magsjuka. Fast inte så lindrig att han kände något vidare för att gå ut och äta i kväll. Eller ens hämta hem något gott. Han käkade spagetti och oliver, jag åt biff med chips – en klassiker från min barndom, största lyxen!

Vi hoppas på brunchen i morgon. Tills vidarefår vi nöja oss med soffan, ett gammalt avsnitt av CSI och, för mig, rödvin och chips. En riktigt slökväll för de barnfria!

2 kommentarer:

Anna Hass sa...

*gillar

Tove Kungsholmen sa...

Typiskt men rätt mysigt att vara hemma själva också. En speciell känsla att gå och lägga sig och veta att ingen kommer att kommma knatandes mitt i natten och mangla sig in emellan. Nu kanske ni inte har npn nattvandrare hos er men ändå.

Du, Cecilia tipsade mig om att du gör hemsidor stämmer det? Isf har jag kanke ett uppdrag åt dig. Kan jag maila dig? Adress?