torsdag 12 november 2009

Tidsbrist

I går blev inget skrivet. Så går det när man är a) trött och somnar efter lunchen – kunde bara inte hålla mig vaken, tur att soffa fanns i närheten – och b) är ensam med barnen.

Det är ju nästan löjligt enkelt att ha hand om en fem- och en treåring, som kommer bra överens för det mesta och dessutom är inne i värsta datorfasen, så de värsta störningarna i matförberedelserna består av att klicka bort en envis fråga från Adobe Flash Player som av okänd anledning bestämt sig för att störa Tweenies.

Men man måste göra allt själv. Både fixa i köket och hantera barnen. Samtidigt som man förbereder inför morgondagen och plockar lite så att farmor inte ska få dåndimpen när hon hämtat barnen från dagis dagen efter. Vilket gav mig tid efter läggning för att titta på Arga snickaren och inte så mycket mer.

Nu ska jag avsluta den extratid jag fick för arbete, tack vare farmor, och vandra hem. Och se om jag lyckades ta upp stöket ovanför dåndimpengränsen.

Inga kommentarer: