fredag 9 januari 2009

Dagens undringar

I dag funderar jag på lite olika saker.

Som varför intensiva vab-perioder alltid sammanfaller med intensiva jobbperioder. Varför behöver jag aldrig vabba när jag inte har något att göra, liksom?

Eller om jag kommer att bli gråhårig på samma sätt som mamma/morfar (snabbt och tidigt), mormor (nästan inte alls) eller som pappa (lite i taget och halvfort).

Och på exakt hur fåfäng jag egentligen är när det gäller mina ögonlock. Hm.

Sedan undrar jag varför i hela friden Gullpånken har 35,5° onsdag eftermiddag, får febernedsättande och är pigg och väldigt nyter i sisådär 36 timmar innan han får över 40°. Och sedan är relativt sett pigg igen. I alla fall feberfri.

Egentligen borde jag undra över uppslagsord och när budet med korret kommer. Men det orkar jag inte riktigt.

Inga kommentarer: