fredag 21 augusti 2009

På förekommen anledning: föräldrakyssen

Ni vet väl hur man gör om ungen stoppat ett främmande föremål i näsan och inte får ut det igen?

Man lägger barnet ner, håller för den näsborre där föremålet inte sitter och blåser in i munnen. Då säger det antagligen plopp, och den skära indianpärlan som Gullpånken pillat in kommer utramlande.

Japp.

Artikel om "blåsningen" eller "föräldrakyssen" finns här, och en instruktionsvideo här. Jag fick lära mig det här av min Mums-vän, när hon beskrev rådet hon fick av – tror jag det var – sjukvårdsupplysningen. Så det är bara att föra vidare!

5 kommentarer:

adrenalin sa...

Tack! Skitbra tips, skulle Lisabets föräldrar vetat så hade hon sluppit det där slagsmålet med Mattis!

Malinka sa...

Ha! Precis vad vi tänkte, efter uträttat dåd: Så skulle Lisabeths mamma eller Alva ha gjort!

Huskorset sa...

Hm. Hade varit bra att känna till...

Malinka sa...

Precis! Och vem är där och kommenterar om inte jag med "min kompis"! :-D

Alltså måste jag ha frågat henne om mer detaljer, för nu satt infon där den skulle.

(Maken beskrev för svärmor: "Då reagerade Malin resolut och lade ner Gullpånken på golvet" ...)

Huskorset sa...

just! :D